Itt vagyTartalom / El Camino Az Út.folyt.

El Camino Az Út.folyt.

Beküldte mazsola - Ekkor: 2011 March 14

2010. 08. 26. 12. etap. Burgos-Hontanasezt a kis fensikot geometriai szentélynek nevezném,/Tierra de Camposis/ beceneve: a spanyol magtárezt a kis fensikot geometriai szentélynek nevezném,/Tierra de Camposis/ beceneve: a spanyol magtár
Mivel a Burgosi út kb. 50 km, rengeteget kivett belőlem, nagyon elfáradtam, így csak reggel 7:20-kor indultam. Kb. 700 m megtétele után rájöttem, nincs nálam a GPS na, mondom ugrott 100.000 Ft. Vissza a szállásra, hát rég örültem ennyire, megtaláltam a matrac alatt. Így lett az indulás 7:45. Hát ezt az etapot a napsütés és a szél (erős) jellemezte. A legnagyobb meglepetést az okozta, hogy nem a tervezett állomáson szálltam meg, mert elméreteztem a távot. 32 km-t mentem a GPS szerint, de mintha a sivatagban közlekedtem volna. Délután kb. 14:00-kor egy lélek sem volt, úgy éreztem, mintha egy kihalt bolygón lennék. A homokviharban elhagyott egy érdekes zarándok fazon, a derekára volt csatolva egy kétkerekű kis járgány, ezen utaztatta a csomagját. Rajta kívül egy pelegrinoval sem találkoztam délután. Már teljesen ki voltam száradva, reménykedtem, hogy minél előbb településbe botlom. A porfelhőben megpillantottam egy kis torony félét, megörültem, hogy egy település. Körülbelül még ötszáz métert kellett megtenni a falucskáig. Mikor beértem megijedtem a látványtól, teljesen lelakott, kihalt kis település volt. Na, mondom, ha itt kell megszállnom az 18 éven felüli lesz. De aztán a félelmem alaptalan volt, mert a templom mellett egy régi kőházat pazarul felújított a tulaj. Hontanasba 15:30-ra értem be. A szállásom Panzió szerű albergue volt, egy fullos bárral kiegészítve. Rögtön megittam két korsó sört, rengeteg vizet vesztettem az úton. A lábaim a szokásosak, bal térd K.O., jobb láb, amit akarsz, két vérhólyag, az egyik múlófélben és egy hatalmas vízhólyag a talpamon, ami 20 km-en kifakadt, hát most azt gyógykezelem. Volt egy zarándoktársam minden lábujjával történt már valami. Ami érdekes, rájöttem, hogy a jobb lábam csúszkál a cipőben, ezért kipróbáltam a két zoknis szuper elméletet, eredmény, jobb, mint volt az biztos. Visszamentem a szobámba, a 30 férőhelyesbe és a legnagyobb meglepetésemre a caminon először hallottam magyar hangokat. Szóltam magyarul, nagy öröm volt náluk is és az ágyam köré rajzottak. Jól esett, hogy kértek meséljek. Évi, Andi, Feri, ők budapestiek. Kiderült, hogy Feri és Andi már harmadszor van kint a caminon, de először járják végig. Nagy utazók, mert idén már voltak Indiában. Az elmúlt évben voltak Thaiföldön és Kambodzsában, megnézték a holt várost. Évi még holnap megy Castrojerizig (10 km) és onnan busszal utazik Barcelonába, majd Budapest repülővel. Szegény nem kapott több szabit, tegnap sírt egész nap ez miatt. Vettünk egymástól egy érzékeny búcsút és alvás.

2010. 08. 27. 13. etap Hontanas-Boadilla Del Camino
Reggel korán 5:45-kor indultam, fájt mindenem. Honfitársaim még hat emelet mélyen aludtak, mert még felmentek a többiekhez bulizni. Az éjjel rengeteg fiatal szállt meg itt. Fejlámpát ma is használnom kellett. Nagyon fájt a bal térdem, végig azon járt az agyam, hogy nem fogom a mai napot bírni. A magyar csapat egyik tagja pont azt ültette a fülembe, hogy azért maradt le az egyik társuk Burgosban, mert a térde feladta. Amit hangsúlyoztak, nem a 28 éves srác adta fel, hanem a térde. Na, ezzel a tudattal lépkedtem a sötétben és azzal, hogy nem ettem csak tegnap, mikor Burgost elhagytuk. Jót kajáltam akkor egy padon, fél bagett és egy olajos hal. A másik halat és egy bagettet, valamint a mogyorót cimbáltam magammal Hontanasig és ez lesz a reggelim. Castrojerizbe értem, ez kb. 10 km-re volt Hontanastól, meg is éheztem. Legnagyobb meglepetésemre mikor keresem a kajám a táskámban nincs ott. Hát reggel a szálláson maradt. A hajnalban való indulás egyik nagy hátránya, hogy a szobádban marad a motyód fele, mert nem látsz semmit. A villanyt nem szabad felkapcsolni. Nagy a zsúfoltság, zsákok hegyén-hátán. Jó, ha megtalálod a cuccaidat. Ez az út katonás fegyelemre is tanít, pontosan tudnod kell, a táskád melyik zsebe mit rejt, mert különben egy hét alatt elhagyod a fele cuccod. Éhesen battyogtam tovább, most már nemcsak a lábaimmal van gond, hanem a hasammal is. Így jár az, aki siet reggel. Egyszer csak szembe találtam magam egy heggyel, néztem a GPS-t. 745 méteren voltam akkor. Na, mondom, ha ezt a hegyet meg kell másznom, végem lesz, mint a botnak. Hát meg kellett mászni, mondjuk megérte, mire felértem a GPS 917m-t mutatott. A tüdőmet kiköptem, meg hasonló. Gyönyörű látvány fogadott, mikor lenéztem a hegy tetejéről a völgybe. Hát, az utam mai többi része az sivár puszta. Már monotonnak mondott útnak tűnt ez az etap, mikor megpillantottam egy épületet a pusztában. Kiégve minden a forróságtól, elég lehangoló látvány fogadott. Ez egy plébánia féle volt, nyitva volt az ajtaja. Beléptem az építménybe, 4 nővér ült egy asztalnál. Kedvesen mosolyogtak, illedelmes köszönés után adtak egy stemplit. Szenthely lévén volt egy persely, 2 eurót adakoztam. Rendesek voltak, mert utána kávéval kínáltak.Mint kiderült valamikor ez az építmény zarándok kórházként is szolgált.Elbúcsúztam, ez után már csak a hőség, a térd, meg a lerobbant talpam, valamint a km volt az ellenfelem. 30 km volt a mai célkitűzés, ez Boadilla del Caminonál elkövetkezett. Az első helyen completto felirat, a másik szállás már sikeres volt. Szétettem az agyam, olyan éhes voltam. Itt már teljesen látszódott, hogy a vendéglátás a zarándokokra épült. Tágas udvar, medence, étterem és bár is tartozott az albergue-hez. A szállásért 10 eurót kellett leszurkolnom. A vendéglátás jónak mondható. Ami érdekesség, hogy megmutattam az egyik felszolgálónak a credenciálom, rögtön magyarul próbált velem társalogni. Kiejtése nem volt a legtökéletesebb, de mikor látta, hogy lesek ki a fejemből át váltott angolra. Ez a figyelmessége azért jól esett. Neve Eduardo, ilyen rasztás 30-as férfi. A lábam teljesen kivan, holnap kórház.

luxus szálló Hotel Burgosluxus szálló Hotel BurgosBurgosból kivezető camino út mellett egy Jézus szobor ad erőt a zarándoknakBurgosból kivezető camino út mellett egy Jézus szobor ad erőt a zarándoknakBurgosbol kifelé, külvárosi kőrforgalom Burgost ábrázoljaBurgosbol kifelé, külvárosi kőrforgalom Burgost ábrázoljaautópályaautópályaautópályaautópályaegyre több zarándok rója a kilométereketegyre több zarándok rója a kilométereketTardajos település/camino emlékmű a francia utat ábrázolja/Tardajos település/camino emlékmű a francia utat ábrázolja/TardajosTardajoshát már látom a mai etap nehéz leszhát már látom a mai etap nehéz leszRabé de las Calsadas falucskaRabé de las Calsadas falucskaRabé de las Calzadas/szép virágos, üdítően hat/Rabé de las Calzadas/szép virágos, üdítően hat/Rabé de las CalzadasRabé de las Calzadasmajormajorszárasság és forróságszárasság és forróságbúzamezőbúzamezőidőpont:12:20 itt már nyálam nincs de a látvány az kárpótolidőpont:12:20 itt már nyálam nincs de a látvány az kárpótolHornillos Del Camino településHornillos Del Camino településHornillos Del CaminoHornillos Del Camino/Hornillos del Camino/ akkora a hőség hogy embert nem látni/Hornillos del Camino/ akkora a hőség hogy embert nem látniHornillos del Camino/középkori templom/Hornillos del Camino/középkori templom/előttem a bohókás franciaelőttem a bohókás franciabúzemezőbúzemezőkb.10 percig kerestem azt a  követ amit ideraktamkb.10 percig kerestem azt a követ amit ideraktamegy kisértetfalu-*egy kisértetfalu-*beértem Hontanasbabeértem Hontanasbaitt még azt gondoltam,itt maga az ördög lakikitt még azt gondoltam,itt maga az ördög lakikHontanas/középkori templom/Hontanas/középkori templom/esküszöm mikor megláttam ezt a szállást nem hittem a szememnek,falusi turizmus,itt találkoztam először magyarokkalesküszöm mikor megláttam ezt a szállást nem hittem a szememnek,falusi turizmus,itt találkoztam először magyarokkalHontanas/középkori templom/Hontanas/középkori templom/templom romtemplom romkőház ami lakásként szolgálkőház ami lakásként szolgál[img_asCastrojeriz / középkori templom/Castrojeriz / középkori templom/Castrojeriz/középkori templom oldalfalán látható ez a halálfejCastrojeriz/középkori templom oldalfalán látható ez a halálfejCastrojerizCastrojerizCastrojeriz/Spar supermarket/Castrojeriz/Spar supermarket/CastrojerizCastrojerizCastrojerizCastrojerizmost jön egy brutális rész,1km alatt 140m szintkülömbséget kell leküzdenimost jön egy brutális rész,1km alatt 140m szintkülömbséget kell leküzdeniszélmalmokszélmalmokmegkezdődik a mai napra való szenvedésmegkezdődik a mai napra való szenvedésmire ehhez az emlékműhöz felértem kétszer köptem ki a tüdőmetmire ehhez az emlékműhöz felértem kétszer köptem ki a tüdőmeta nehezén túl vagyoka nehezén túl vagyokátlagban 11%-emelkedő 917m-en ért véget,mikor onnan lenéztem hát ez a kép tárult elémátlagban 11%-emelkedő 917m-en ért véget,mikor onnan lenéztem hát ez a kép tárult elémez a kép de.9:15-készült olyan nagy volt a napsugárzás hogy a kép ilyenre sikeredettez a kép de.9:15-készült olyan nagy volt a napsugárzás hogy a kép ilyenre sikeredettezt a kis fensikot geometriai szentélynek nevezném,/Tierra de Camposis/ beceneve: a spanyol magtárezt a kis fensikot geometriai szentélynek nevezném,/Tierra de Camposis/ beceneve: a spanyol magtárezt a kis fensikot geometriai szentélynek nevezném,/Tierra de Camposis/ beceneve: a spanyol magtárezt a kis fensikot geometriai szentélynek nevezném,/Tierra de Camposis/ beceneve: a spanyol magtárturisztikai és egyben marketing táblaturisztikai és egyben marketing táblaCaminos emlékműCaminos emlékműegy kis oázis a láthatáronegy kis oázis a láthatárona megérdemelt pihenőa megérdemelt pihenőgabonamezőgabonamezőkis templom, egyben zarándok kórházként működöttkis templom, egyben zarándok kórházként működöttzarándok hospitalzarándok hospitala kis kápolna belűrőla kis kápolna belűrőla kápolna oltáraa kápolna oltáraez az az épület ami kórház és egyben templom isez az az épület ami kórház és egyben templom iskőhídkőhídRio PisuergaRio PisuergaRio PisuergaRio PisuergaRio Pisuerga fölött ívelő kőhídRio Pisuerga fölött ívelő kőhídpihenőhelypihenőhelyspanyol agráriumspanyol agráriumspanyol agráriumspanyol agráriumspanyol agráriumspanyol agráriumItero deLa Vega majorItero deLa Vega majorItero de La Vega útszéli disco romokbanItero de La Vega útszéli disco romokbanidőpont: 12:30  kiszáradás határán vagyok,a mai napi etapból még van 7km-emidőpont: 12:30 kiszáradás határán vagyok,a mai napi etapból még van 7km-emna végre, már látok a távolban valami életjeletna végre, már látok a távolban valami életjeletBoadilla Del Camino településBoadilla Del Camino településBoadilla Del Camino/ "sivatagi albergue" de bene oázissal és uszómedencével,és a falán completto felírattalBoadilla Del Camino/ "sivatagi albergue" de bene oázissal és uszómedencével,és a falán completto felírattalBoadilla Del CaminoBoadilla Del CaminoBoadilla Del Camino/középkori templom/Boadilla Del Camino/középkori templom/Boadilla Del Camino/főtéri emlékmű/Boadilla Del Camino/főtéri emlékmű/Boadilla Del Camino/a szállásom/Boadilla Del Camino/a szállásom/Boadilla Del Camino/a szállásom/Boadilla Del Camino/a szállásom/Boadilla Del Camino/a szállásom/Boadilla Del Camino/a szállásom/Boadilla Del Camino/ a szállásom/Boadilla Del Camino/ a szállásom/