Itt vagyTartalom / Sebestyén túra 2009

Sebestyén túra 2009

Beküldte buborék - Ekkor: 2009 May 31

Szentkirályi dombokSzentkirályi dombokA hűvös idő ellenére kilenc óra körül összeállt a gyalogosok csapata. Mivel esőre állt az idő, az indulást egy kicsit késleltettük. Addig tekéztünk és kipróbáltuk a manőver játékot.

Közben megérkeztek a kerékpározók is. A túrázókat megkínáltuk egy kis reggelivel, itallal. Ez úton szeretnénk megköszönni támogatóinknak a finom kerek kenyereket, a dányi kolbászt, a házi ízesített sajtot, a hagymás-zsíros kenyeret, a dányi bort, dányi pálinkát, szörpöt, szódát.

A gyalogosok a Templom köz, Kis köz érintésével a volt gyümölcsös mellett indultak el a Nagyhát felé. Az olaj cső nyomvonalát követve értünk el az új gyümölcsösig, majd a mellett elhaladva értünk Szentkirályba. Itt megpihentünk, kávéztuk, majd a szentkirályi kis tó mellett elhaladva folytattuk utunkat. A Tápión áthaladva igazi tanyasi hangulat fogadott bennünket a réten túl. Kipányvázott szamár, legelésző tehenek látványa tette érdekesebbé utunkat. A tanyavilágot elhagyva Sándorszállás és Locsod közt magasodó dombnak rugaszkodtunk neki. A domb nyeregre felérve csodálatos panoráma tárult elénk. Lábunk előtt hevert Szentkirály, a távolban Dány, Kóka, Zsámbok és Tóalmás községeket láttuk. Mögöttük a Mátra koszorúja.

Egy festői árvalányhaj mező mellett elhaladva ereszkedtünk le a domb túloldalára, távolban látni véltük a nagy esőzéseket. A tó előtt találkoztunk kerékpárosainkkal. Az arborétumba betérve a telepítő Hornik Béla fa különlegességeket mutatott nekünk, majd mesélt az egyes fa fajtákról. Megköszöntük a lehetőséget, majd megnéztük a tavat. Elbúcsúztunk a kerékpárosok kilenc fős csoportjától, majd mi is nekivágtunk a hazafelé útnak. A egyik kerékpár elromlott, így azt beraktuk a vizet és élelmet utánunk szállító autóba, mely egyben mentésünkre is szolgált. Utunk során a kísérő kocsit Balogh István vezette. Köszönjük a közreműködését.
Visszaérve Szentkirályba Sebestyén sírját kerestük fel. Innen kikanyarodtunk a fő útra, majd ezen haladva értünk vissza Dányba. A benzinkútnál ért utol bennünket az eső. A hátizsákokból előkerültek az esőkabátok, majd folytattuk utunkat a múzeumig. A túránkon a dányiakat kiegészítve résztvettek keresztúriak, péceliek, szőlőstelkiek, sűlysápiak, dunakesziek és isaszegiek is.Köszönjük megtisztelő résztvételüket. Nyolc-tíz éves gyerekek felnőtteket maguk mögé utasítva tették meg a távot!

Gratulálunk a kitartásért mindenkinek, gyalogosnak és kerékpárosnak egyaránt .Köszönet a túra szervezésében lebonyolításában aktívan résztvevőknek.

A múzeumba visszatérve átadtuk az elismerő okleveleket, majd elfogyasztottuk a megmaradt ételeket. Mivel még ekkor is esett az eső ,az előre megbeszélt beton asztalokhoz nem tudtunk kiülni. De így is köszönjűk a felkínált lehetőséget. Az eső ellenére ha egy kicsit áthűlve is , de vidáman beszéltük át a nap eseményeit.

Dány 2009. május 30.

Lejegyezte: Buborék

"Megsült a kenyér""Megsült a kenyér"A legközebbi viszontlátásra !A legközebbi viszontlátásra !Árvalányhaj mezőÁrvalányhaj mezőTalálkozás a kerékpárosokkalTalálkozás a kerékpárosokkalEgyütt az arborétumbanEgyütt az arborétumbanIsmertető az arborétumrólIsmertető az arborétumrólHornik Béla készülő faszobraHornik Béla készülő faszobraSülysáp-Teleki tóSülysáp-Teleki tóTó a kísérő kocsivalTó a kísérő kocsivalA Sebestyén sírnálA Sebestyén sírnálHazafelé az útonHazafelé az útonTúra utáni hangulatTúra utáni hangulatMúzeum látogatókMúzeum látogatókFelfelé a nyeregreFelfelé a nyeregreTeleki dombok eső tölcsérekkelTeleki dombok eső tölcsérekkelLegelő tehenekLegelő tehenekOda nézz, fényképeznek!Oda nézz, fényképeznek!Túl a TápiónTúl a TápiónManőverezésManőverezésÜdvözlő szövegÜdvözlő szövegRésztvevőkRésztvevőkTekézésTekézésRésztvevők 02Résztvevők 02Az olaj cső menténAz olaj cső menténErdei akadálypályaErdei akadálypályaA kis fenyves előtt elhaladvaA kis fenyves előtt elhaladvaBevárásBevárásSzentkirályi pihenőSzentkirályi pihenőSzentkirályi pihenő 02Szentkirályi pihenő 02A szentkirályi kis tóA szentkirályi kis tó