Itt vagyTartalom / Határtalanul - Erdély 2015 - képekkel

Határtalanul - Erdély 2015 - képekkel

Beküldte jadzi - Ekkor: 2015 June 16

Az iskola sikeres pályázatot nyújtott be az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőhöz a Határtalanul program keretében, és a hetedik osztályos tanulók részére 5 napos székelyföldi kirándulást nyert. A tanulók a hetedikes osztályfőnökök: Nagy István és Ujfalusi János, valamint Petri Márta tanárnő kíséretében vettek részt a kiránduláson.
Odautazásunk közben megálltunk Kolozsváron, itt megnéztük Mátyás király szobrát és a Szent Mihály Székesegyházat.

Kis főtéri séta végén folytattuk utunkat testvértelepülésünkre, Gyergyócsomafalvára, ahol a szállásunk volt. Már vártak minket a helyi Köllő Miklós Általános Iskola hetedikesei. A hosszú, fáradságos utazás után jólesett a borvíz és a kalács, amit a gyerekek kínáltak nekünk. Ezután a szállásunkra kísértek a Székely Panzióba. Gyorsan elfoglaltuk a szobákat, és nem kellett senkit sem ringatni, hogy elaludjék.
Reggel az iskolába mentünk. Antal Teréz igazgatónő és a hetedikesek már vártak minket. Tanítási órákat látogattunk délelőtt. Készültünk egy koncerttel, amivel megmutattuk a zenei tudásunkat. A siker nem maradt el, a produkciók lenyűgözték a hallgatókat. Délután sportnap keretében a helyiekkel közösen íjászat, játékok, foci volt a program. Este fergeteges táncházat tartottak nekünk, élőzenével.
Harmadik napon az időjárás nem volt mellettünk: esett az eső. Elbuszoztunk az ezeréves határhoz, itt már csak csöpögött. Fölmentünk a Rákóczi várba, és meglátogattuk a dányi zarándokok keresztfáját. Visszaérve Csomafalvára, kiderült az idő, elindulhattunk az erdei túrára. Helyi vezetők segítettek, nehogy eltévedjünk. Felérve kb. 1400 m magasságra, megjött az „égi áldás”.Nem zavartatva magunkat sok érdekes, az átlag turisták által nem látogatható erdei patakok, ösvények mentén gyalogoltunk, amíg teljesen át nem ázott a ruhánk, amit nem takart az esőkabát. Jólesett mindenkinek az alvás.
Következő napon reggeli után elindultunk Gyergyószárhegyre, a Lázár-kastély megtekintésére. Sajnos csak kívülről tehettük ezt meg, mert az örökösök vitája miatt jelenleg nem látogatható. A Békás- szoros volt a következő úti célunk. Gyalogosan mentünk végig a szoros nagy részén. Az ajándékvásárlások után hosszú csónakázás következett a Gyilkos-tavon. Aki nem ült csónakba, a tó körül sétálhatott. A szállásra érve a frissen szövődött barátságokat tovább mélyítették a gyerekek séta, beszélgetés, családlátogatás során.
Elérkezett az utolsó reggel, a sírós búcsúzkodás után elindult a busz Dány felé. Közben persze megálltunk Tordán. Megnéztük a lenyűgöző méretű, szépségű sóbányát. Természetesen Tordán járva ki nem hagyható a híres Tordai-hasadék, itt is túráztunk egy nagyot. Hazaérve a szülők fogadtak bennünket a Piac téren.
Az internet segítségével a mai napig tartanak a kialakult baráti kapcsolatok, készülve a következő találkozásra. Több gyerek jelezte: a családdal tervezi, hogy a közeljövőben ellátogatnak Székelyföldre.
Szeretnénk megköszönni mindazoknak a segítségét, akik közreműködtek a felejthetetlen élmény megvalósulásában:
- a Gödöllői Tankerületnek a pályázati lebonyolításban nyújtott segítségéért,
- Dány Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az anyagi támogatásért,
- Márton László gyergyócsomafalvi polgármester úrnak, a szállás, étkezés megszervezéséért,
- Székely Gábornak az erdei túráért,
- a Köllő Miklós Általános Iskola igazgatójának, tanárainak és tanulóinak, hogy emlékezetessé tették a Székelyföldön töltött csodálatos napokat tanulóink és kísérőik számára.